A British family take their vacation on a remote Swedish island, blithely unaware of the danger they all face courtesy of some unsavoury locals with an interest in practising age-old traditions, in this darkly comic horror from the director of the New Kids series.
British couple Richard (Nick Frost) and Susan (Aisling Bea) have booked a family holiday on the remote Swedish island of Svalta. Their kids are unimpressed and so are the mainlanders, who warn that no good will come of their trip to the forbidding island. Undeterred, they set off, only to be welcomed by a community more than a little irritated by their presence. As feelings towards the tourists take a turn for the worse, the family gradually suspects that their presence is a calculated move, designed to draw them into an ancient tradition – one that they really aren’t going to like.
Filmmaker Steffen Haars previosuly collaborated with Nick Frost on the sit-com send-up Krazy House(IFFR 2024). Frost is also the writer on Get Away and as one of the team behind Shaun of the Dead he brings the right amount of knowingness to a film that initially plays amiably with genre conventions. He’s a very modern patriarch – a father who is the butt of his family’s jokes and rarely taken too seriously, but who learns to step up when the going gets rough. And it does, as Haars ratchets up the horror and the film’s title takes on a whole new meaning.