Young Keran is visiting his family in the snow-covered grasslands of northern China. He loses sight of a sheep destined to be sacrificed according to Kazakh ritual for that evening’s New Year’s festivities. Together with his cousin, he embarks on a search that leads towards a heavy responsibility and a heart-wrenching decision. A tender story of formative childhood, offering an ode to the stunning environment and the beauty and harshness of the traditions it harbours.