Op de besneeuwde graslanden van Noord-China verliest de jonge Keran, op bezoek bij familie, een schaap uit het oog dat naar Kazachs ritueel geofferd zou worden tijdens het nieuwjaarsfeest. Samen met zijn nicht vertrekt hij op een zoektocht die hem leidt naar een zware verantwoordelijkheid en een hartverscheurende beslissing. Dit tedere verhaal over vormende jeugdjaren brengt een ode aan de adembenemende omgeving en zowel de pracht als hardheid van haar tradities.