Pura sangre, Colombia’s first horror film, is based on the crimes of a never identified or caught serial killer nicknamed ‘The Monster of the Mangones’.
The film is a very fine example for Ospina’s aesthetics: he takes a topic of current affairs and turns it into a class politics-dense pulp scenario. He films with a documentarist’s eye for reality and the genre professional’s cool disdain for the conventions of realism. A masterpiece!