Potenciais à deriva
The found fragments of exile bring life to an unfinished film started by a Brazilian artist who lived in Los Angeles. Working under a pseudonym, the unknown filmmaker lingers on absences, empty landscapes and disembodied voices. These visual vacancies act as apparitions of a distant Brazil wrought by US Imperialism and military dictatorship. An unfinished piece, the film portrays the lingering fragments of work as dispersed as the diasporic maker.