Los delincuentes
In the trail of the overflowing narratives of the cinema of Argentina in the twenty-first century, Los delincuentes turns out to be many films in one: when you think you’ve figured it out, it darts away. There is, however, a strong theme running throughout that gives cohesion to the whole: the obsessive, contagious call for a second chance, the seductive siren’s song whispering the tale of another possible life existing outside the obligations and timetables imposed by capitalism. Presented at IFFR’s CineMart in 2016, Moreno and his team have been developing Los delincuentes since 2006. One has the impression that it has grown wild and free, like the dreams you don’t let go of.