Los delincuentes
In navolging van de overvolle verhaallijnen van Argentijnse films in de eenentwintigste-eeuw, blijkt Los delincuentes veel verschillende films ineen te zijn: net wanneer je denkt dat je het verhaal doorhebt, verandert het weer. Maar er is een sterk thema dat het geheel samenhang geeft: de obsessieve en aanstekelijke vraag om een tweede kans, de verleidelijke sirenenzang die ons de mogelijkheid van een leven voorhoudt buiten de ons door het kapitalisme opgelegde tijdschema’s en verplichtingen. Moreno en zijn team werken al sinds 2006 aan Los delincuentes – dat in 2016 tijdens CineMart werd gepresenteerd. Toch heb je de indruk dat de film wild en vrij gegroeid is, zoals dromen die je niet wilt loslaten.