An installation centred around Rachel Maclean’s newest video work,DUCK, framed in a highly synthetic environment with walls of a particularly familiar green colour. In this environment, what is real and what is fake is obfuscated or flipped on its head and with a bit of computing, the dead can rise again. DUCK will have its world festival premiere as part of Maclean’s Focus programme screenings, but here you can experience it in the installation context Maclean is best known for.
Also screening this year is a Focus programme dedicated to Rachel Maclean’s work. Find out more here.