Een installatie rond het nieuwste videowerk van Rachel Maclean, DUCK. In een zeer synthetische omgeving met muren in een herkenbare kleur groen worden ‘nep’ en ‘echt’ verdoezeld of op zijn kop gezet – en met wat computerwerk komen zelfs de doden weer tot leven. De wereld festivalpremière van DUCK is te zien als onderdeel van het Focusprogramma over Maclean. Maar hier kun je het werk ervaren als installatie, de kunstvorm waar ze zo om bekend staat.
Er is dit jaar ook een Focus-programma toegewijd aan het werk van Rachel Maclean. Lees hier meer.