In an ominous Lisbon courtyard where the last executioner of the kingdom once lived, an accident is waiting to happen. After a patient game of who’s observing who, four characters will collide with dire consequences. Based on the short story A Fratricide by Franz Kafka, this is a masterclass in slow cinema, a pure 16mm cinematic pleasure by André Gil Mata.