Op een onheilspellende binnenplaats in Lissabon, waar de laatste beul van het koninkrijk ooit woonde, moet het wel misgaan. Na een geduldig spelletje wie bekijkt wie komt het tussen vier personages tot een uitbarsting met dramatische gevolgen. Dit werk, gebaseerd op het korte verhaal Een broedermoord van Franz Kafka, is een masterclass in slow cinema, puur 16mm-cinemagenot van André Gil Mata.