A wild ’n rowdy ode to a cinema seemingly lost forever: the Philippines’ silent-film production. What we have, though, is a plethora of research on the subject, our ideas about those works, as well as a lot of Mga Pinoy Pelikula that in one way or another surely include traces of their ancestors.