Een woeste, wilde ode aan een filmvorm die voorgoed verloren lijkt: de stille Filipijnse film. Maar wat we wel hebben is een overvloed aan onderzoek naar dit onderwerp, onze ideeën over die werken, evenals een heleboel Mga Pinoy Pelikula die zeker op de een of andere manier sporen bevatten van hun voorgangers.