Blinded by Centuries
The Buddhist tale Twelve Sisters forms the basis of this speculative folk tale that scrutinises our existence on this planet, depicting a generation adrift between mythical and earthly realms. Parinda Mai questions the effects of globalisation, technological progress, and humanity’s place within an endless cycle of exploitation and destruction. Blinded by Centuries captures the confusing times we are living in, culminating in a synergy of image and sound.