A middle-aged native widower in Brazil, Justino lives his life according to set patterns. He puts in long shifts as a security guard in the Port of Manaus, then returns to the Amazon where he lives with his family. When his daughter says she wants to study in Brasilia, Justino’s regular life gradually becomes disrupted. His pain manifests itself in the form of a mysterious fever.