Inspired by the untold personal story of the 19th-century Chinese poet and revolutionary Qiu Jin, Wu Tsang brings to life, subverts, and re-enacts the lesser-known romance and friendship with calligrapher Wu Zhiying. Set in contemporary Hong Kong, the film shifts between time and space, past and present, fact and fiction through Tsang’s continued exploration of language and misinterpretation.