The Philippines is a cultural melting pot, having had a combination of influences throughout its history. The Ati-atihan festival’s name means ‘to be like Atis’. The Aeta people are thought to be among the earliest inhabitants of the Philippines. Its festivities incorporate animism, folk Catholicism and ancestral beliefs, coming together and transforming into contemporary madness.