Yuppy Mark works at the New York stock exchange, a career that’s making him rich but not happy. The Metropolitan Museum is his place of refuge; as often as he can, he goes there to look at the paintings by Vermeer. One day, he sees a woman in one of the galleries who looks like the women in Vermeer’s work. Intrigued, he follows her. She turns out to be a French actress who is having difficulty making ends meet. Hesitantly, she agrees to meet him, and later on in their relationship, she still sees him principally as a source of income. Until it comes to an abrupt end.
All the Vermeers in New York is the story of an impossible love between two people from different milieus in a city which we see almost entirely through interiors, but which is nevertheless a prominent presence. Art seems to be the only pure point of reference in the midst of the capitalist rat race. Thanks to its digital restoration by Eye Filmmuseum, this playful film can be enjoyed as fresh as it was thirty years ago.