Yup Mark werkt op de beurs van New York, een baan die hem rijk maar niet gelukkig maakt. Het Metropolitan Museum is zijn vluchtheuvel; zo vaak als kan gaat hij er kijken naar de schilderijen van Vermeer. Op een dag ziet hij in een van de zalen een vrouw die op Vermeers vrouwen lijkt. Geïntrigeerd volgt hij haar. Ze blijkt een Franse actrice die moeite heeft om de eindjes aan elkaar te knopen. Schoorvoetend stemt ze in met een afspraak en ook later, als hij aangeeft verder met haar te willen, ziet ze hem vooral als bron van inkomsten. Tot er een abrupt einde komt aan de relatie.
All the Vermeers in New York is de geschiedenis van een onmogelijke liefde tussen twee mensen uit verschillende milieus, in een stad waarvan we vrijwel alleen interieurs zien, maar die toch nadrukkelijk aanwezig is. In de kapitalistische ratrace lijkt kunst het enige zuivere ijkpunt te zijn. Dankzij de nieuwe digitale restauratie door Eye Filmmuseum is de film na dertig jaar weer even fris en speels als bij de release.