The Glamorous Boys of Tang
In artist Su Hui-yu’s signature style, a moody slow-motion pan captures a wild, glitter-scattered, blood-splattered orgy during the Tang dynasty. The film is an invocation of scenes from 1985 Taiwanese cult film Tang Chao Chi Li that only existed in the screenplay, unfilmed until now due to what can only be imagined as budgetary restrictions and censorship pressures during the Martial Law era. Presented without narrative context, the orgiastic murder scene plays out like an unsettling nightmare.