Nehemías
Daniel Jacoby’s latest film is an atmospheric portrait of Christian, a young man from the city who finds himself an outsider in his new home, a poor village called Cocachimba in the jungle of Peru. Fragments from colourful Cubist paintings playfully interrupt the image while the camera shows nature in ever-flowing motion. Sitting on a rock, Christian philosophises about his newfound situation and recalls being visited by a mythical ‘devil’ in the dark of the night.