The director Mariano Llinás, the actresses from the theatre group Piel de Lava and many others worked for about 10 years on La Flor. With a total length of 868 minutes (including preprogrammed intervals and end credits), this film is undoubtedly monumental. The maker himself says in an interview: “It’s a film like a Christmas tree”.