Thirza Cuthand Is an Indian Within the Meaning of the Indian Act
Contemplating mixed-race identity in Canada, Cuthand presents us with images of blood ties and land ties for indigenous people. Ultimately, a video with more questions than answers, it situates the artist’s body in historical trauma and ongoing colonial survival. (V-tape)