Painting with History in a Room Filled with People with Funny Names 3
Like the paint splattered on the denim jacket he adorns, Bangkok-born artist Korakrit Arunanondchai’s film explodes with energy. Situated somewhere between a hip-hop music video and an evangelist ad, the film contemplates the possibility of divinity in the age of advanced technology and globalisation. As spirits are replaced with drones, Arunanondchai converses with his muse and fictional painter Chantri as he reaches out for spiritual enlightenment through collective expression.