Electrical Gaza
Filmmaker Nashashibi presents Gaza as a place from myth: isolated, suspended in time, difficult to access and highly charged. The accompanying animation and a distinctive soundtrack add a fictive layer that reflects everyday harshness. As outsiders we remain conscious of our exotic perspective.