Blinder gives us dry facts and retina-scouring light without telling us what to do with these things. The film consists of 6386 photographs representing every character and object featured in the English translation of José Saramago’s novel Ensaio sobre a Cegueira. In conceptual parallel with these images, Blinder‘s soundtrack is comprised of 6386 audio samples extracted from Blindness, Fernando Meirelles’ feature film based on Saramago’s novel.