In a mountain village, dead people suddenly appear on the doorstep of their relatives’ homes, precisely as old as on the day they died. They hope to pick up their lives again, as if nothing terrible had happened to them. At the same time, a serial killer is roaming the provincial town and his modus operandi is frighteningly familiar to the villagers. In this eight-part French series, that can measure up to Twin Peaks in its gruesomeness, each episode focuses on one person. For instance, we meet the teenager Camille who died in a bus accident, little Victor who was killed by burglars and the suicide case Simon. Slowly but surely, all the mysterious cases are unravelled. Creator of the series, co-writer and co-director Fabrice Gobert (Lights Out) based this stylish work for Canal+ on the film by Robin Campillo from 2004. Gobert interchanged directing with colleague Frédéric Mermoud. The dark, seamlessly apt soundtrack comes from the Scottish band Mogwai. Episode 1,2,3 and 4 screen in this programme.