In een bergdorp staan plots overledenen bij hun familie op de stoep, precies zo oud als de dag dat ze stierven. Ze hopen hun leven weer op te pakken, alsof hen nooit iets verschrikkelijks overkomen is. Tegelijkertijd met hun magische wederopstanding waart er in het provinciestadje een seriemoordenaar rond, wiens werkwijze de dorpsgenoten angstaanjagend bekend voorkomt… In deze achtdelige Franse serie, die zich qua grimmigheid kan meten met Twin Peaks, staat per aflevering een personage centraal. Zo ontmoeten we tiener Camille, gestorven tijdens een busongeluk, de kleine Victor, die door inbrekers werd gedood en zelfmoordenaar Simon. Langzaam maar zeker worden alle geheimzinnige zaken ontrafeld. Bedenker, medeschrijver en coregisseur Fabrice Gobert (Simon Werner a disparu…) baseerde deze stijlvolle serie voor Canal+ op de gelijknamigefilm van Robin Campillo uit 2004. Gobert wisselde de regie af met collega Frédéric Mermoud. De duistere, naadloos passende soundtrack komt uit de koker van de Schotse band Mogwai. In dit programma worden aflevering 1, 2, 3 en 4 vertoond.