Made over the course of five days, a robotized camera captured moving images that heretofore could not possibly be observed by the human eye. The vertical and horizontal alignment as well as the tracking speed of Snow’s equipment was determined by a machine designed and built by Pierre Abaloos. The camera lens could pass within inches of the ground and zoom into the infinity of the sky. Initially, the camera pans through 360° and then it begins to provide progressively stranger views (on its side, upside down) through circular and back-and-forth motions. The last hour culminates in unbelievably high-speed twisting and swirling motions, rendering dynamic colour and line abstractions. The weird soundtrack was constructed from the electronic sounds of the programmed controls. Arguably the most spectacular experimental film made anywhere in the world. Also see Single Frame Snow in Signals: Regained.