In vijf dagen tijd legde een robotcamera bewegende beelden vast die voorheen nooit door het menselijk oog waargenomen werden. Zowel de verticale en horizontale bewegingen als de richtsnelheid van de apparatuur van maker Michael Snow werd aangestuurd door een machine die was ontworpen en gemaakt door Pierre Abaloos. De lens kon enkele centimeters over de grond scheren en tegelijk inzoomen op de oneindige lucht. Eerst beschrijft de camera horizontale cirkels van 360°, waarna hij steeds wonderlijkere beelden produceert (op zijn kant, ondersteboven) door middel van cirkelvormige en heen-en-weerbewegingen. In het laatste uur bereikt de film een hoogtepunt met duizelingwekkende, draaiende en wervelende bewegingen, wat dynamische kleur- en lijnabstracties oplevert. De vervreemdende soundtrack bestaat uit het elektronische geluid van de voorgeprogrammeerde besturing. Misschien wel de spectaculairste experimentele film waar ook ter wereld gemaakt. Zie ook Single Frame Snow in Signals: Regained.