Based on a text from the recent Egyptian novel The Revolution of 2053 by Mahmoud Uthman, and referencing a scene from Chris Marker’s La Jetée (1962). A time traveller recounts his vision of the future of the Pyramids area, and by extension Egypt, in the year 2026.