Women on the Edge has four leads: three actresses and a house. A house in a beautiful rural location, the countryside tarnished by the disaster which struck Japan in March 2011. However, in the house’s immediate surroundings everything seems normal. The three actresses play the sisters Takako (Watanabe Makiko), Nobuko (Nakamura Yuko) and Satomi (Fujima Miho). The three have a frosty relationship and the reunion is unplanned. They haven’t seen each other for ten years. They all accidentally return to the family home for different reasons, which leads to tensions, and the desolate landscape after the disaster just exacerbates the mood. Kobayashi (The Rebirth) has previously shot films in this area that he loves, which led him to purchase the house that the film is set in and around. Initially he doubted whether shooting in the disaster area was appropriate, but those who live there encouraged him.