Women on the Edge kent vier hoofdpersonen: drie actrices en een huis. Een buitenhuis in een mooie omgeving, al is er vlak bij het huis veel verwoest door de grote ramp die Japan maart 2011 trof. Direct rond het huis lijkt alles echter heel gewoon. De drie actrices spelen de drie zussen Takako (Watanabe Makiko), Nobuko (Nakamura Yuko) en Satomi (Fujima Miho). De zussen hebben bepaald geen warme relatie met elkaar en de hereniging is niet gepland. Ze hebben elkaar in geen tien jaar gezien: ieder komt toevallig en om een andere reden terug naar het familiehuis. Het ongewilde weerzien brengt de nodige spanningen met zich mee en de desolaatheid van het landschap na de ramp maakt de stemming er al niet beter op. Kobayashi (The Rebirth) maakte eerder films in deze door hem geliefde omgeving. Hij kocht eerder ook zelf het huis waar de film zich in en rondom afspeelt. Hij twijfelde eerst of het wel gepast was om in het rampgebied te filmen, maar het waren de bewoners in de omgeving die hem aanmoedigden om door te gaan.