In a location that remains anonymous, somewhere in the countryside, it is war. Stevo rediscovers his house destroyed. His wife has been killed and his children are frightened. Then a strange caravan arrives: not enemies, but a colourful troupe of artists who have come together as the Circus Fantasticus. A special bond develops, after some initial suspicion, between the traumatised family and the collection of strange characters. The communication is without words, but clear as day, with gestures, glances and music. The circus does its name proud: not only the acts are fantastic, the members of the large circus family turn out to have supernatural powers. In this magic-realistic fairytale, the deceased mother turns up to offer solace, acrobats dance with a tank and the last moments of the old circus director are filled with a wonderful performance. Silent Sonata is an ode to courage, compassion and beauty in barren reality.