In-between essay and fiction, La dernière énigme established Ossang’s formal territory: a contemporary mythology. Inspired by the book On Terrorism and the StatebyGianfranco Sanguinetti, it evokes visual echoes of political events, where a generation forfeits all revolutionary aspirations due to state terrorism. Shot using two cans of Kodak XX 16mm film.