By the Sea
Muscle Beach is a fascinating location for people-watching in the L.A. area, and in 1963, the strangeness of its sights was much more pronounced than today. Pat O’Neill’s first film (made with Robert Abel) progresses from humorous, curious observation to energetic, graphical interaction with the sights and sounds of Santa Monica’s famed beach. (Mark Toscano)