Before shipping the product to the customer, a manufacturer of androids develops a final quality control test, supervised by a technician, where skills such as learning the customer’s language are improved. This part of the process invariably occurs in a closed environment, usually a house whose key characteristics are similar to those of the customer’s home. Alpha and Beta are an android couple only a few weeks away from being shipped to their future owners in Japan.
A prize-winner at Portugal’s Festival de Cinema Luso-Brasileiro de Santa Maria da Feira, Alpha is a disarmingly beautiful, intriguing first film from director Miguel Fonseca.