Alvorens het product naar de klant te sturen, voert een fabrikant van androïden een laatste kwaliteitstest uit, onder toezicht van een technicus, waarbij vaardigheden zoals het leren van de taal van de klant verbeterd worden. Dit deel van het proces vindt altijd plaats in een afgesloten ruimte, meestal een huis dat sterke gelijkenissen vertoont met dat van de klant. Alpha en Beta vormen een androïde stel dat over enkele weken naar zijn toekomstige eigenaars in Japan gestuurd zal worden.
Prijswinnaar op het Festival de Cinema Luso-Brasileiro de Santa Maria da Feira in Portugal. Alpha is een ontwapenend mooi en intrigerend debuut van regisseur Miguel Fonseca.