Inspired by American dance pioneer Loïe Fuller’s Serpentine Dance, a concoction of visual patterns created by the vaudeville skirt dance performed under incandescent electric lights, Pruska-Oldenhof reworked Fuller’s original dance footage, drawing the viewer’s gaze into a maze of skirt folds of coloured patterns that constantly move, change and shift.