De anti-Sade kalender
A non-stop digital vortex. Visual artist Annemie van Kerkhoven intercuts The AntiSade Press Calendar for 2007 with notes and snapshots and other kinds of mental annotations from Berlin.This calendar is the first edition of The AntiSade Press. AntiSade plays an essential role in the re-enlightenment of each new beauty theory/strategy/therapy. AntiSade is the mirror picture of everyday progressive art. It doesn’t occur in the art world as such, but under extreme circumstances it can be created. The images are the hard copy of one year of the artist’s life. The soundtrack is provided by the industrial-experimental-psychedelic band Bum Collar, with artist Dany Devos, musician Mauro Pawlowski and writer Pol Mennes.