American artist Sarah Morris (1967) is this year’s ‘Artist in Focus’ at the Rotterdam International Film Festival. Morris is best know for her hard and glossy, geometrically abstract paintings. From 26 January through to 26 February 2006, Museum Boijmans Van Beuningen will be featuring her paintings as well as the films she made.
Morris’ paintings refer to façades, atria and lobbies of modern office buildings and hotels. At the same time Morris has been working on an oeuvre of films featuring the same modern urban characters. Films without a narrative structure, but made of similar images of façades, hotel lobbies and electronic billboards. Morris takes an interest in the meanings hidden below the seemingly neutral, artificial surface of the constructed environment.