In a park near a university, a serial rapist is at work. When yet another student is raped, Emma decides to set up a committee to look into the issue of security. Four other students join her. One evening, one of them is raped. The members of the committee decide to go looking for the culprit themselves. Once they have painstakingly pursued several clues, and Emma has even been threatened by one of their ‘suspects’, they realise they are hopelessly out of their league. Then Marieke discovers something that could lead to the culprit. Rape and the fear of it form every woman’s nightmare. The psychological thriller When Night Falls is about the far-reaching consequences that such gruesome experiences can have for the personal development of what were once ‘ordinary’ students.