In een park in de buurt van een universiteit is een serieverkrachter actief. Als er opnieuw een studente verkracht wordt, besluit Emma een comité op te richten om de veiligheid aan de orde te stellen. Vier andere studentes sluiten zich aan. Op een avond wordt één van hen verkracht. Het comité besluit zelf achter de dader aan te gaan. Als ze een aantal sporen moeizaam hebben gevolgd en Emma zelfs bedreigd is door een van hun ‘verdachten’, komen ze tot het inzicht dat ze hopeloos bezig zijn, als goedwillende amateurs. Dan komt Marieke met een ontdekking die tot de dader zou kunnen leiden. Verkrachting en de angst daarvoor zijn de nachtmerrie van elke vrouw. De psychologische thriller Stille Nacht gaat over de vergaande consequenties die dergelijke gruwelijke ervaringen hebben voor de persoonlijke ontwikkeling van wat eens ‘gewone’ studentes waren.