REPLAY
‘Everywhere I go I find a poet has been there before me.’ (Sigmund Freud, 1856-1939) Memories can be so fragile, so elusive and so unreliable. Using cameras and other recording devices, we try in vain to capture life as it slips by, but somehow it’s never the same. Perhaps the act of recording blurs the line between reality and memory – we’re no longer sure which is the ‘truth’. Shot in a wintry, overcast, ghostly Vienna, REPLAY explores this unsettling phenomenon. Heavy with melancholy and nostalgia, the film grieves with a sense of ‘loss’ – lost love, lost friendship, lost memory. The film maker seems to be yearning to put the clock back, to rewind, to replay.