Paper Route
Recalling Abbas Kiarostami in the organic progression of a deceptively mundane, yet insightful and life affirming conversation between a driver and passenger, video artist Robert Frank accompanies his amiable and disciplined local newpaper delivery man on his morning paper route on a brisk winter day through the artist’s bucolic hometown in Nova Scotia. Simple, compassionate and engaging, the video is a reverent and indelible portrait of a humble existence and vanishing way of life that not only serves as the isolated residents’ literal source of information about the world around them, but also their human connection to the metaphoric ‘collective soul’ of the rural community.