Paper Route
Videokunstenaar Robert Frank vergezelt zijn voorkomende en gedisciplineerde plaatselijke krantenbezorger tijdens diens ochtendroute op een frisse winterdag, door het pastorale woonplaatsje van de maker in Nova Scotia. De videofilm roept herinneringen op aan Abbas Kiarostami, in zijn organische voortzetting van een bedrieglijk eenvoudige maar inzicht verschaffende en levensbevestigende conversatie tussen een chauffeur en een bijrijder. De video is simpel, medelevend en onderhoudend, en vormt een eervol en onuitwisbaar portret van een nederig bestaan en een verdwijnende manier van leven, die niet alleen dient als de geïsoleerde bron van informatie over de directe leefwereld van de plaatselijke bewoners, maar ook als menselijke verbondenheid aan de metaforische ‘collectieve ziel’ van de plattelandssamenleving.