Manthrax
Manthrax has been created from re-edited video footage at the Mr Olympia 1980 annual body building contest, starring the then world famous muscle men Frank Zane and Arnold Schwarzenegger. The film maker’s intention was simply to highlight the homo-erotic overtones that are overt in this video and within the sport itself. With the recent instalment of Schwarzenegger as `governator’ of California, the short film became more political in tone, than originally anticipated.