Through personal games, aggression and beauty, different female characters perform the eternal mystical tension between attraction and repulsion. War and eroticism are placed within the same context, relating religion and tradition to the topical position of Islam in the West. An answer to fantasies about young girls starting revolutions. (Kismet is the Turkish word for fate.)