A Room with a View in the Financial District
In the summer of 2001, the film maker was given a studio on the 91st floor of the World Trade Center as part of a grant. But she couldn’t settle down to work there and decided to make shots of the many empty offices and to give guided tours. Not a word is said about the attack in this film that acquires its tension solely thanks to the prior knowledge of the spectator.