A Silent Day
Ito Takashi: ‘A Silent Day depicts a girl’s uneasy state of mind as it wavers between life and death. This piece reflects my own unstable spiritual state at the time. Three years have passed and, as I looked at this work calmly, I came up with an idea: what if I were to make a story of a girl who is trying to make a film called `A silent day’? By creating a new ending in which it is ambiguous whether her jumping will kill herself is real or just an incident in the film she is making.’